14 Kasım 2012 Çarşamba

Mutfak perdesi yapımı..

merhabalar,,
Oğlum okula başladığından beri çok yoğunum .Birde okulumuz tam gün olunca sabah 8 akşam 3 benim mesai full dolu .
Ama ben dururmuyum günlük yarım saat bile olsa ayırıp bazı uğraşlarımı yapıyorum .İşte bu perdede bunlardan biri; benim mutfak balkonum kapalı ve aradaki cama nasıl birşey yapayım diye düşünürken hobisever bir arkdaşımda benzerini gördüm ve bende yapmak istedim.
Öncelikle mağazalarda sepette satılan 3.5TLlik bir tül ve ucuna dikilecek boncuklar alınır .Tüle korniş düğmeleri dikilir,eşit aralıklardan sağlam bir ip ile(ben örgü yünü kullandım) eşit teğelleme yapılır.Not:korniş tarafından başlanır.Etek kısmına gelince ipler serbest bırakılır.etek ucuna boncuklar isteğe göre dizilip dikilir.(ben şeffaf boncuk aldım renkli iplikle güzel olmadı bu nedenle misina kullandım.)Yada isterseniz hazır dizilmiş perde boncuğuda kullanabilirsiziniz.en son perdeyi kornişe geçirip istediğiniz yüksekliğe göre etek ucunda bıraktığınız ipleri çekerek gerdirin ve perdeyi büzdürün .Tatammm.perde hazır..

Umarım perdemi beğenmişsinizdir ..
hoşçakalınn...