29 Eylül 2012 Cumartesi

Bayat ekmekli pizza yapımı

Merhaba, evde bulunan bayat ekmekleri değerlendirmek için zaman zaman yaptığım pizza tarifini paylaşmak istiyorum.Eminim herkes biliyordur ama birde benim tarifimi yazayım dedim .
Ben bayatlayan ekmekleri buzdolabında saklayarak biriktiriyorum ve genelde haftasonu öğlen atıştırması için pizza yapıyorum sizede öneririm..

Malzemeler:
1adet bayatlamış ekmek (ben kepekli ekmek ve yarım simit kullandım)
1 su bardağı süt
2 yumurta
1 y. kaşığı un
1 y.kaşığı domates salçası
1 y.kaşığı biber salçası(isteğe göre)
1-2 y. kaşığı zeytin yağı
peynir(ben o an  evde bulunan lor ve kaşarı kullandım)
kekik
evde bulunan pizza malzemesi ne varsa
(ben sucuk,domates,biber ve zeytin kullandım)
Yapılışı:
ekmekleri birer lokmalık doğrayın ,süt,yumurta,un ,yağı ayrı bir kapta çırpın.(arzuya göre tuz kullanın ama dikkat ekmekler tuzludur).Ekmekleri çıptığınız malzeme ile iyice karıştırın.(fotoları az çekmişim acemilik işte idare edin)
Kırıntılı hamuru hafifçe yağlanmış tepsiye tepsiye bastırarak ve düzelterek yayın.üstüne salçaları çok az su ile karıştırıp sürün.bu aşamada ben kekik kullandım pizzaya çok yakıştırıyorum.sonra biraz peynir üzerine sucuk,domates biber ve zeytinleri yerleştirin biraz zeytin yağı gezdirip fırına veriyoruz,pişmeye yakın biraz daha peynir ekleyebilirsiniz.sonra çayla birlikte  afiyetle yiyoruz ..Bizde çok seviliyor.hem ekmekler çöpe gitmiyor hemde leziz bir çay saati oluyor,misafire bile yapılabilir ayrıca kolay ve pratik..

Afiyet olsun..